مبتلایان به دیابت در طول هفته 150 دقیقه ورزش کنند

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

  پایگاه صاعقه::مبتلایان به دیابت حداقل 150 دقیقه ورزش کنند آنها فعالیت بدنی خود را در طی 3 تا 5 روز در طول هفته انجام دهند.

محمد پژوهی، متخصص غدد در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: فعالیت بدنی فرد میزان سوخت و ساز قند را در بدن وی افزایش می‌دهد و به این وسیله قند خون فرد کاهش می‌یابد.
 
وی افزود: مبتلایان به دیابت نوع 1و 2 حداقل 150 دقیقه ورزش کنند آنها فعالیت بدنی خود را در طی 3 تا 5 روز در طول هفته انجام دهند تا به بهبود و کنترل قند خون خود کمک نمایند همچنین انجام فعالیت‌های ورزشی در پیشگیری از دیابت تاثیر می گذارد.
 
این متخصص غدد با اشاره به مصرف انرژی کم توسط افراد چاق اظهار داشت: افراد چاق به وسیله ورزش میزان مصرف انرژی خود را افزایش دهند و با کاهش وزن خود از ابتلا‌ به دیابت پیشگیری نمایند.
 
پژوهی ادامه داد: پروتئین در ابتلا به دیابت اهمیت دارد در صورتیکه قند خون فرد افزایش یابد مصرف کربوهیدرات و چربی را کاهش دهند تنظیم قند، پروتئین و چربی خون می‌تواند به بهبود دیابت کمک کند.
 
وی بیان کرد: میزان 25 تا 30 درصد پروتئین 30 تا 35 درصد چربی و کربوهیدرات برای بدن ضرورت دارد فرد مبتلا به دیابت با نظر پزشک میزان این ریز فاکتورهای ابتلا به دیابت را به منظور کنترل قند خون  تنظیم کند.
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید